Sprawić, by coś nabrało określonej formy lub cechy.

WSJP.pl

Jeśli ktoś lub coś nadało czemuś jakąś cechę, to sprawiło, że ma to tę cechę.

Dobry Słownik

Sprawić (sprawiać), spowodować (powodować), żeby coś nabrało (nabierało) lub ktoś nabrał (nabierał) określonych właściwości, cech, zrobić (robić) coś w celu zmiany wyglądu [zn. 3].

Wielki słownik języka polskiego

Słowo „nadać” (lub „nadawać”) w ww. znaczeniach w beletrystyce nie pojawia się zbyt często, ale to z pewnością jedno z bardziej lubianych słów osób, które trudnią się tworzeniem tekstów użytkowych na strony WWW (a mowa oczywiście o copywriterach). Coś nadaje czemuś wygląd albo konkretną cechę – brzmi to ładnie, poważnie i takie konstrukcje można zaliczyć do tzw. języka korzyści.

Niestety jest to też zarazem słowo, które niezwykle często widuję w połączeniu z błędną formą gramatyczną.

Czasownik „nadać” łączy się wyłącznie z biernikiem!

Prawdopodobnie jest to wątpliwa zasługa faktu, że bardzo podobny czasownik „dodać” (który ma jednak minimalnie inne znaczenie i w mojej ocenie „nadać” oraz „dodać” nie powinny być używane zamiennie) w znaczeniu „wzmocnić cechę” łączy się albo z biernikiem, albo dopełniaczem.

Można to łatwo sprawdzić w WSJP, warto rzucić też okiem na komentarz w Dobrym Słowniku. Także Wielki słownik języka polskiego nie pozostawia złudzeń: „w zn. 3, 4, 5a nadać, nadawać co [B.] komu, czemu [C.]”.

I klasyczna porcja przykładów:

Ten element nada produktowi funkcjonalności.

Ten kolor nada produktowi funkcjonalność.

To nada temu sensu.

To nada temu sens.