Portfolio nie zawiera wielu pomniejszych zleceń – z różnych powodów.

Zredagowane i przygotowane powieści, zbiory opowiadań i antologie polskich autorów

  • Gra pozorów, wyd. 2, Joanna Opiat-Bojarska, Czwarta Strona 2017 (kryminał, thriller)
  • Niebezpieczna gra, Joanna Opiat-Bojarska, Czwarta Strona 2016 (kryminał, thriller)
  • Gra o wszystko, Joanna Opiat-Bojarska, Czwarta Strona 2017 (kryminał, thriller)
  • To koniec, Anno, Joanna Opiat-Bojarska, Czwarta Strona 2017 (kryminał, thriller)
  • Niebezpieczna gra, Joanna Opiat-Bojarska, Czwarta Strona 2016 (kryminał, thriller)
  • Kryształowi. Świeża krew, Joanna Opiat-Bojarska, MUZA 2018 (kryminał, thriller)
  • Kryształowi. Łatwy hajs, Joanna Opiat-Bojarska, MUZA 2019 (kryminał, thriller)
  • Kryształowi. Polowanie, Joanna Opiat-Bojarska, MUZA 2019 (kryminał, thriller)
  • Chodź za mną, Joanna Opiat-Bojarska, Burda Książki 2020 (kryminał, thriller)
  • Winny, Joanna Opiat-Bojarska, Burda Książki 2021 (kryminał, thriller)
  • Opowieści niesamowite, Marcin Rusnak, Fantazmaty 2018 (fantastyka)
  • Paradoks marionetki. Sprawa Klary B., Anna Karnicka, Genius Creations 2016 (fantasy)
  • Paradoks marionetki. Sprawa Zegarmistrza, Anna Karnicka, Genius Creations 2018 (fantasy)
  • Kącik zagubionych serc, Magdalena Trubowicz, Czwarta Strona 2017 (romans)
  • Miłość w kolorze bieli, Magdalena Trubowicz, Czwarta Strona 2018 (romans)
  • Po drugiej stronie, Rafał Cuprjak, Genius Creations 2015 (thriller/fantastyka)
  • Pusta noc. Żniwiarz, Paulina Hendel, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • Pusta noc. Trzynasty księżyc, Paulina Hendel, Czwarta Strona 2018 (fantasy)
  • Mów mi Katastrofa!, Magdalena Wala, Czwarta Strona 2017 (romans)
  • Kroniki Jaaru. Księga luster, Adam Faber, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • Kroniki Jaaru. Czarny amulet, Adam Faber, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • Kroniki Jaaru. Siedem bram, Adam Faber, Czwarta Strona 2018 (fantasy)
  • Circus Lumos. Perłowa dama, Aleksandra Polak, Czwarta Strona 2018 (fantasy)
  • Królewska wiedźma. Spalić wiedźmę, Magdalena Kubasiewicz, Genius Creations 2015 (fantasy)
  • Królewska wiedźma. Wiedźma Jego Królewskiej Mości, Magdalena Kubasiewicz, Genius Creations 2017 (fantasy)
  • Supremacja w cieniu Andromedy, Adrian Dymek, self-publishing 2018 (fantasy)
  • Cuda i Dziwy Mistrza Haxerlina, Jacek Wróbel, Genius Creations 2015 (fantasy)
  • Życie i czasy Mistrza Haxerlina, Jacek Wróbel, Genius Creations 2018 (fantasy)
  • Andumenia. Przebudzenie, Monika Glibowska, Czwarta Strona 2016 (fantasy)
  • Czas zmian, Marcin Kończewski, nie ukazało się (fantasy)
  • Klincz, Krzysztof Żuchowski, nie ukazało się (thriller, kryminał)
  • Redlum, Katarzyna Rupiewicz, Genius Creations 2016 (fantasy)
  • Dziwne czasy, Michał Puczyński, self-publishing 2015 (fantastyka, realizm magiczny)
  • Dobro złem czyń, antologia, Genius Creations 2017 (fantastyka)
  • Nikomu się nie śniło, antologia, Czwarta Strona 2017 (różne gatunki)
  • Herbert Kruk. Okup krwi, wyd. 2, Marcin Jamiołkowski, Genius Creations 2017 (fantasy)
  • Herbert Kruk. Order, Marcin Jamiołkowski, Genius Creations 2015 (fantasy)
  • Herbert Kruk. Bezsenni, Marcin Jamiołkowski, Genius Creations 2016 (fantasy)
  • Keller, Marcin Jamiołkowski, Czwarta Strona 2015 (space opera)
  • Iskra Czasoświatu, Krzysztof Bonk, self-publishing 2017 (fantastyka)
  • R!P!G!, Krzysztof Bonk, self-publishing 2017 (fantastyka)
  • Sztuka umierania: akt I, Konrad Szybka, self-publishing 2016 (thriller, fantastyka)
  • Kawaii Scotland 1, Ilona Myszkowska, Katarzyna Stasiowska, Wydawnictwo Gindie 2016 (o państwo drodzy, czego tu nie było…)
  • Cena honoru, Maciej Para, self-publishing 2019 (fantasy)
  • Pieśń Bałtyku. Bursztynowe Serce, wyd. 2, Bartosz Brzeziński, self-publishing 2020 (fantasy)
  • Pharmacon, tom 1 i 2, Marlena Siwiak, Marian Siwiak, Key Text 2021 (science fiction, social fiction, thriller)
  • Geniusze fantastyki, antologia, Genius Creations 2016
  • Łowca, Przemysław D. Borkowski, selfpublishing 2018 (fantasy)
  • A miało być tak pięknie, Tomasz Grzegrzółka, selfpublishing 2020 (fantastyka)
  • Czas zmian, Marcin Kończewski, niewydane (fantasy)
  • Uciec z raju, Monika Pielużek, niewydane (romans, thriller)

Zredagowane i przygotowane teksty non-fiction polskich autorów

  • Poszukiwanie radości życia, Anna Stan (w trakcie szukania wydawcy)
  • Gotuj z Majokani, Anna Stan (w trakcie szukania wydawcy)
  • Jak to wyjaśnić? W poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, które pozornie nie mają odpowiedzi, Kacper Pitala, Wydawnictwo Otwarte 2021
  • Wolnowar, czyli ugotuje się samo, Dagmara Hicks, self-publishing 2020
  • Co za ohyda! Po mrocznej stronie nauki, Erika Engelhaupt, Burda Media Polska 2020

Zredagowane i przygotowane tłumaczenia powieści

  • Trylogia Śiwy. Nieśmiertelni z Meluhy, Amish, tłum. Michał Jakuszewski, Czwarta Strona 2015 (fantasy)
  • Trylogia Śiwy. Tajemnica Nagów, Amish, tłum. Michał Jakuszewski, Czwarta Strona 2016 (fantasy)
  • Buntowniczka z pustyni, Alwyn Hamilton, tłum. Agnieszka Kalus, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • Zdrajca tronu, Alwyn Hamilton, tłum. Agnieszka Kalus, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • Duchy rebelii, Alwyn Hamilton, tłum. Agnieszka Kalus, Czwarta Strona 2018 (fantasy)
  • The Call. Wezwanie, Peadar O’Gulin, tłum. Piotr Chojnacki, Katarzyna Bażyńska-Chojnacka, Czwarta Strona 2017 (fantasy)
  • The Call. Inwazja, Peadar O’Gulin, tłum. Agnieszka Kalus, Czwarta Strona 2018 (fantasy)
  • Kłamczucha, Emily Lockhart, tłum. Agnieszka Brodzik, Czwarta Strona 2018 (młodzieżowa, thriller)
  • Nieosiągalna, Madeline Sheehan, tłum. Piotr Grzegorzewski, Czwarta Strona 2017 (erotyk, thriller)
  • Niekochana, Madeline Sheehan, tłum. Piotr Grzegorzewski, Czwarta Strona 2017 (erotyk, thriller)
  • Świat Verity. Okrutna pieśń, Victoria Schwab, tłum. Agnieszka Brodzik, Czwarta Strona 2018 (fantasy, post-apo)
  • Świat Verity. Mroczny duet, Victoria Schwab, tłum. Agnieszka Brodzik, Czwarta Strona 2018 (fantasy, post-apo)
  • Nie wkurzaj się. Odwet, Gretchen McNeil, tłum. Monika Nowak, IUVI 2020 (młodzieżowa, thriller)

Przygotowane antologie

  • Geniusze fantastyki, Genius Creations 2016 (przygotowanie i nadzór)
  • Fantazmaty I, Fantazmaty 2018 (przygotowanie i nadzór)
  • Fantazmaty II, Fantazmaty 2018 (przygotowanie i nadzór)
  • nanoFantazje 1.0, Fantazmaty 2018 (przygotowanie i nadzór)
  • Dragoneza, Fantazmaty 2019 (przygotowanie i nadzór)
  • Ja, legenda, Fantazmaty 2019 (przygotowanie i nadzór)
  • Umieranie to parszywa robota, Fantazmaty 2019 (przygotowanie i nadzór)
  • nanoFantazje 2.0, Fantazmaty 2019 (przygotowanie i nadzór)
  • Sępom na pożarcie, Bernhard Jaumann, Fantazmaty 2020 (nadzór)
  • Kryształowe smoki 2019, Fantazmaty 2020 (nadzór)
  • Zbrodnia doskonała, Fantazmaty 2020 (przygotowanie i nadzór)

Zredagowane opowiadania

  • Hoshizora, Wiktor Orłowski, konkurs Pigmalion fantastyki
  • Babel z moich snów, Alicja Janusz (Ja, legenda)
  • Clean up & Go, Michał Pięta (Ja, legenda)
  • Serce szwajcarskiego bohatera, Weronika Rydzewska-Seliman (Ja, legenda)
  • Instrukcja obsługi drzwi / Latać jak ptaki, Łukasz Skoneczny (Ja, legenda)
  • Przygoda wesoła i niebezpieczna, Łukasz Kuliński (Ja, legenda)
  • Bosman Przędziorek musi umrzeć, Michał Renc (Umieranie to parszywa robota)
  • Pokój z widokiem na wojnę, Marlena Siwiak, Marian Siwiak (Umieranie to parszywa robota)
  • Prestiż, Jerzy Rzymowski (nanoFantazje 2.0)
  • Wspiąć się na górę Niitaka, Michał Mądrawski (Dragoneza)
  • Norddragen, Aleksandra Cebo (Dragoneza)
  • Wycinki z utraconego świata, Maciej Bachorski (Dragoneza)
  • Dzień Walpurgii, Ahsan Ridha Hassan (Fantazmaty 1)
  • Pod skórą, Agnieszka Hałas (Fantazmaty 1)
  • AJAS 22.9.5.12.11.9, Jacek Łukawski (Fantazmaty 1)
  • Iskra z Edry, Maria Zdybska (Fantazmaty 2)
  • Budzenie zmarłych, Filip Laskowski (Fantazmaty 2)
  • Czarna mewa, Wojciech Boratyński (Fantazmaty 2)
  • Zdrada w Schiverheim, Łukasz Trykowski (Fantazmaty 2)
  • Dziewczyna z chlebem, Michał Studniarek (Fantazmaty 2)
  • Oddział dla opętanych, Krzysztof Rewiuk (nanoFantazje 1.0)
  • Księżniczka i śpiący rycerze, Andrzej Sawicki (Machine de Pologne)
  • Czas przemienienia, Andrzej Sawicki (Machine de Pologne)
  • Mit założycielski, Marek Kolenda (nanoFantazje 3.0)
  • Sen o Eurydyce, Joanna Kołakowska (nanoFantazje 3.0)
  • Drugie miasto, Marcin Moń (Bogowie i pielgrzymi)
  • Kosmici i kalendarz Majów, Monika Galik
  • Psiakrew. Zajazd pod psią juchą, Leszek Milewski
  • Ukhel, Nika Mrożek
  • Sto dolarów, Mateusz Korzeniewski

Pełnione funkcje

  • Redaktor prowadzący Fantazmatów (2017–…)
  • Koordynator działu redakcji Fantazmatów (2017–2020)
  • Twórca i redaktor prowadzący działu zagranicznego Zagraniczniak (Szortal)
  • Redaktor prowadzący działu publicystyki (Szortal)
  • Recenzent portali Fantasta, Gildia Literatury, Poltergeist, eFantastyka, Creatio Fantastica, Esensja, AlterPOP, Szortal

Agencje reklamowe i contentowe

  • Brave New (2018–…)
  • Harbingers (2018–…)
  • Kuźnia Treści (05.2021–11.2021)

Rekomendacje

Redaktor zwracał dużą uwagę nie tylko na błędy i stylistyczne potknięcia, ale także na to, czy konkretne rozwiązania w fabule łączą się w logiczną całość. Kontrolował również drobne szczegóły (np. koszt wynajmu prywatnego samolotu). Swoje uwagi i sugestie przekazywał w sposób komunikatywny. Ceniłam sobie w nim to, że bronił swojego zdania i wyjaśniał proponowane zmiany, jednocześnie szanując moje decyzje, jeśli decydowałam się odrzucić jego wskazówki. Kulturalny, pomocny i drobiazgowy (w pozytywnym znaczeniu tego słowa).

Joanna Opiat-Bojarska

Dawid Wiktorski należy do mojego ulubionego podgatunku redaktorów: ludzi, którzy gotowi są skopać ci tyłek, byle dostać możliwie najlepszy tekst. To fachowiec, który dobrze czuje rozmaite literackie konwencje i rozumie mechanizmy narracyjne, a przy tym jest pracowity, rzetelny i lubi czepiać się szczegółów. Pracując z nim, nie masz żadnej pewności, kiedy tekst zostanie wreszcie uznany za gotowy. Możesz natomiast mieć pewność, że kiedy ten moment nadejdzie, będziesz miał w ręku kawałek dobrej literatury.

Marcin Rusnak

Bardzo miło wspominam współpracę z Dawidem. Jego uwagi bardzo wiele mi dały, zwłaszcza na początku literackiej drogi, i ustawiły bardzo wysoką poprzeczkę dla każdej następnej redakcji. Dawid jest bardzo bezpośrednim redaktorem i często nie zostawia na tekście suchej nitki, ale dzięki temu daje pewność, że redagowany tekst będzie swoją najlepszą wersją. Nie jest też głuchy na argumenty autora i potrafi iść na kompromis, zawsze też ma w zanadrzu dobrą radę i obiektywne spojrzenie. Bez jego pomocy mój literacki debiut mógłby wyglądać zupełnie inaczej.

Anna Karnicka

Dawid jest niczym kameleon. Nieważne czy pracujesz z nim nad komedią, czy kryminałem, zawsze wykazuje się ogromnym profesjonalizmem, rzetelnością i kreatywnością. Nie jest to typ człowieka, który niczym robot dokonuje tylko niezbędnych poprawek. Nad każdym tekstem pracuje bardzo sumiennie, z pełnym zaangażowaniem. Czasami okrasi jakimś komentarzem, który pokazuje autorowi obiektywne spojrzenie i zmusza do ponownej analizy. W działaniu jest bardzo terminowy i dokładny. We współpracy otwarty i sympatyczny, co sprawia, że ten dość żmudny etap redagowania tekstu przebiega sprawnie i przyjemnie. Akuszer dzieł literackich lub, jak kto woli, szlifierz diamentów.

Magdalena Trubowicz

Dawid był redaktorem mojej pierwszej powieści pt. Po drugiej stronie. Współpracowaliśmy również przy okazji antologii Geniusze fantastyki i Fantazmaty. To niezwykle kreatywny, wnikliwy i sumienny redaktor. Perfekcjonista w każdym calu, człowiek odpowiedzialny za słowo, z bardzo dobrym warsztatem językowym. Spieraliśmy się wielokrotnie, ale zawsze były to spory konstruktywne, wskutek czego żmudny proces redakcji zmieniał się z pola bitwy w ciekawą przygodę. Szczerze polecam każdemu wydawcy.

Rafał Cuprjak

Dawid to rzetelny i dokładny redaktor. Wciąż czujny i nieufny, sumiennie wyszukuje wszelkie nieścisłości i luki w tekście. Jest mistrzem konstruktywnej krytyki, zawsze gotowym poszerzać swoje horyzonty. Szczególnie cenną cechą jest umiejętność docenienia ciekawych fragmentów tekstu. Moja praca z Dawidem zawsze odbywała się w przyjacielskiej atmosferze, czego dowodem są niejednokrotne długie dysputy w komentarzach. Współpraca z nim to prawdziwa przyjemność.

Paulina Hendel

Z panem Dawidem spotkałam się przy redakcji mojej powieści Mów mi Katastrofa. Już pierwszy otrzymany mail, napisany dokładnie w stylu, jaki lubię, nastawił mnie do redaktora przychylnie. Współpraca potwierdziła moje pozytywne pierwsze wrażenie. Jako redaktor okazał się bardzo rzetelny, dokładny i bezlitosny dla wszystkich niedociągnięć, w które obfitował mój tekst. Wszystkie zmiany, zwłaszcza fabularne były konsultowane i w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości książki. Byłam zadowolona również z formy współpracy – redaktor wysyłał mi kawałki tekstu, i kiedy ja poprawiałam wcześniejszy fragment, on pracował nad kolejnym, co znacznie skróciło czas redakcji. Podsumowując praca nad redakcją przebiegła w sympatycznej atmosferze, a efekt w postaci wydanej książki przekroczył moje oczekiwania.

Magdalena Wala

Dawid jest bardzo szczery i bezpośredni, bezlitosny zwłaszcza dla błędów logicznych. Mimo tego praca z nim zawsze przebiega w sympatycznej atmosferze, można powiedzieć „na luzie”. Przyznam, że wybawił mnie od niejednej wpadki literackiej, począwszy od gramatycznych, przez składniowe, aż po kwestie wymagające wiedzy ogólnej nie tylko o pisaniu. Krótko mówiąc, mogę go polecić tym, którzy lubią przyjazną, luźną atmosferę podczas pracy nad tekstem.

Adam Faber

Pracowałam z Dawidem przy redakcji książki i była to współpraca bardzo owocna. Dawid doskonale zna język polski, orientuje się w każdej dziedzinie i ma świetne oko do każdego zagadnienia stylistycznego. Jest solidnym, wnikliwym redaktorem, który poświęca się swojej pracy w stu procentach. Wzbogaca tekst i dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną. Ma naturalną zdolność „ujarzmiania” zdań, a praca z nim to czysta przyjemność.

Aleksandra Polak

Dawid pracował przy redakcji mojej książki i zasadniczo jestem zadowolony z naszej współpracy. Jako redaktor zwracał uwagę nie tylko na warstwę językową tekstu, ale także na fabułę i jej spójność. Dawał wskazówki odnośnie tego, jak mógłbym je ulepszyć. Nie zawsze zgadzałem się z jego opiniami, dlatego należy uznać za plus, że ostatecznie nie robił problemów, gdy postanowiłem zignorować niektóre z jego wskazówek, o ile nie robiłem tego całkowicie wbrew zasadom poprawnej polszczyzny. Nigdy jednak nie miał problemu z wyrażeniem własnego – choćby mocno krytycznego – zdania na temat tego, co stworzyłem. Polecam osobom, które szukają kogoś, kto uczciwie i bez owijania w bawełnę zwróci uwagę na przeszkadzające mu w tekście elementy.

Maciej Para

Z panem Dawidem Wiktorskim współpracujemy od 2016 roku, gdy został redaktorem naszej powieści „Pharmacon” wydanej w 2021 r. nakładem Wydawnictwa Key Text. Pomagał nam również w trakcie pracy nad kilkoma krótszymi formami literackimi, a także służył radą w trakcie procesu wydawniczego.

Pan Dawid Wiktorski wyróżnia się wysoką inteligencją, szeroką wiedzą o świecie i dociekliwością. Cechy te, w połączeniu ze skrupulatnością, spostrzegawczością i nawykiem weryfikowania informacji, sprawiały, że był w stanie dostrzec luki w fabule, a także dopracować tekst pod względem logicznym i merytorycznym.

Sumienność i doświadczenie pana Dawida Wiktorskiego były również widoczne podczas opracowywania tekstu pod względem językowym – zarówno od strony ortograficznej, gramatycznej i interpunkcyjnej, jak i stylistycznej. Dzięki trafności uwag pana Wiktorskiego i pomysłowym podpowiedziom szybko nabraliśmy zaufania do jego umiejętności edytorskich, wiedzy językowej oraz artystycznego wyczucia. Warto przy okazji podkreślić, że osoby zaangażowane w dalsze etapy procesu wydawniczego także zwracały uwagę na wysoką jakość redakcji.

Ponadto, dzięki odpowiedzialności, terminowości i obyciu pana Dawida Wiktorskiego współpraca z nim była dla nas prawdziwą przyjemnością. Na szczególną uwagę zasługuje jego wzorowe podejście do osoby autora, wynikające z dobrego zrozumienia podziału ról podczas opracowywania książki. Dążenie do udoskonalenia tekstu nigdy nie odbywało się kosztem wypaczania naszej wizji, lub narzucania własnej, a pan Wiktorski szanował naszą twórczą niezależność i nigdy nie próbował pisać książki za nas. Zamiast tego zawsze mogliśmy liczyć na jego nienachalny mentoring, a także – co nie mniej ważne – przyjacielską motywację.

Jesteśmy przekonani, że pan Dawid Wiktorski sprawdzi się na stanowiskach związanych z redakcją tekstów literackich, tak jak sprawdził się podczas współpracy z nami. Polecamy go z całego serca i na pewno jeszcze nie raz skorzystamy z jego ekspertyzy.

Marlena Siwiak, Marian Siwiak

Dawid Wiktorski zapewnił mi profesjonalną redakcję oraz wyjaśnił, jak powinien prezentować się tekst – czego unikać, jak pisać, jak poprawić styl. W czasie pracy zauważał błędy i zawsze służył pomocą merytoryczną oraz wsparciem w procesie tworzenia i poprawiania. Często także zapewniał motywację, która pomogła mi dokończyć pracę nad tekstem. Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z Dawidem. To osoba, która rzetelnie wywiązuje się ze swojego zadania i z którą mam nadzieję móc pracować w przyszłości.

Bartosz Brzeziński

Dawid w obejściu przypomina mi trochę policyjnego psa. „Poza służbą” bywa szorstki i opryskliwy, można go prywatnie lubić albo nie, można się z nim zgadzać albo nie. Ale kiedy „zakłada uprząż” i siada do redakcji, zmienia się diametralnie. Bardzo dobrze pamiętam współpracę przy opowiadaniu „Hoshizora”, które zajęło 3. miejsce w konkursie „XII Pigmalion Fantastyki”. Nie przepychaliśmy się o zakres proponowanych zmian – po pierwsze dlatego, że uwagi Dawida są trafne i wyważone. Po drugie – Dawid rozumie, że jest redaktorem, a nie autorem, a jego rolą jest poprawić cudze, a nie pisać swoje. W instynktowny sposób łapie, o co autorowi chodziło, i pomaga to wyeksponować. A przede wszystkim rozumie, że grzebanie komuś w surowym tekście to sprawa krępująca i poniekąd intymna. Potrafi do tego podejść z zadziwiającą – jak na siebie – delikatnością.

Wiktor Orłowski

Dawid zredagował dla mnie dwie książki – jedną kulinarną (Gotuj z Majokani), drugą o życiu, „grubą” na pięćset stron („Poszukiwanie radości życia„). Do tej pory jestem pod wrażeniem jakości jego pracy oraz komunikacji. Niezwykle wnikliwy i rzeczowy, dysponujący wszechstronną wiedzą. Dawid zwracał uwagę na detale, nie tylko na błędy czy stylistykę, weryfikował nawet takie informacje, która marchew (pomarańczowa czy fioletowa) pojawiła się najpierw. Precyzyjnie kontrolował logikę i spójność wątków oraz zapisów zarówno w krótszych fragmentach, jak i całości. Skrupulatnie wychwytywał wszystkie powtarzające się wątki albo myśli, choć dla mnie z początku one wcale nie wyglądały na powtórzenia. Wszystkie uwagi i sugestie przekazywał rzeczowo i zrozumiale. Nawet przez chwilę nie będę się zastanawiać, kogo poprosić o redakcję kolejnej książki.

Anna Stan

Moja współpraca z Dawidem Wiktorskim rozpoczęła się po zamieszczeniu urywka mojego zbioru opowiadań na grupie Polska Fantastyka, której wówczas był administratorem. Prędko rozpoczęliśmy wspólną przygodę z moim zbiorem, której kresem miało być opublikowanie go jako self-publishingowego ebooka.

Bardzo ucieszyła mnie możliwość rozłożenia zapłaty na raty, przez co nie odczułem wyraźnie jednorazowego wydatku.

Dawid zwrócił uwagę na wiele rzeczy, które wcześniej w ogóle mi umyały. Robił to obrazowo i łopatologicznie, dzięki czemu dobrze zapamiętałem konkretne przykłady. Współpraca trwała trochę dłużej, niż się spodziewałem, jednak mogłem liczyć na stały kontakt z Dawidem, a i tak nie miałem jednak wtedy żadnego określonego deadline’u. Gdy taki się pojawił – była to konieczność formalnego wydania przed konkretną datą – mogłem liczyć na Dawida także w sprawie pomocy w nadaniu numeru ISBN i innych czynnościach, które były niezbędne do tego, by książka mogła oficjalnie zaistnieć. Od tego czasu minęło już kilka lat i mogę powiedzieć, że współpracę wspominam przyjemnie i treściwie. W skrócie, cytując klasyka: „polecam tego allegrowicza”.

Przemysław Borkowski

Z czystym sumieniem polecam współpracę z Dawidem. Redakcja została wykonana szybko i konkretnie, z masą feedbacku. Otrzymałem nie tylko poprawki, ale i niezwykle przydatne wyjaśnienia.

Mateusz Korzeniewski

Dawid redaguje tekst z dużym zaangażowaniem. Nie chodzi tu tylko o poprawianie standardowych błędów, ale o wcielenie się w rolę czytelnika i zastanowienie się, jak ten tekst zostanie odebrany. Czy coś jest niezrozumiałe? Czy wkradła się jakaś sprzeczność? A może stwierdzenie nie do końca ma sens?

Miło się zaskoczyłem – redaktor zwracał uwagę na rzeczy, o których myślałem, że przekazałem je dobrze, a w rzeczywistości nie były one stuprocentowo czytelne. Dawidowi zależy na tym, żeby tekst był czytelny i po prostu dobry. Jest drugą parą oczu i swobodnie rzuca też sugestie na temat tego, co w danym miejscu mogłoby się znaleźć. Nie robi tego natrętnie, raczej z autentycznym zainteresowaniem danym tematem. To, co pisałem, wielokrotnie zyskało dzięki tym sugestiom. Z kolei jeśli nie zgadzałem się z komentarzami, to pomijaliśmy je i pędziliśmy dalej.

Kacper Pitala

Krwawy warlord języka polskiego, niszczyciel literówek, pogromca błędów gramatycznych. Litość jest mu obca tak samo jak tolerancja dla niedoskonałości. Poprawia nie tylko język, ale i sens, jest bowiem spostrzegawczy i ma dużo dziwnej wiedzy na jakieś dziwne tematy. Wydawało mi się, że umiem pisać poprawnie, ale teraz już wiem, że wydawało mi się. Strony mej powieści były czerwieńsze niż moje klasówki z matematyki, które pisałam jako kaszojad, a z matematyki jestem noga. Poprawiałam tekst i płakałam, 9/10.

Ilona Myszkowska

Pisanie dłuższych tekstów literackich jest trudne, ale pisanie ich bez dobrego edytora i korektora to męczarnia. Dlatego jeśli ktoś potrzebuje kogoś, kto przeora gruntownie cały tekst, uratuje interpunkcję, sens i zadba o to, by zdania były zrozumiałe nie tylko dla piszącego, to bardzo polecam tego Allegrowicza.

Katarzyna Stasiowska

Praca z Dawidem to czysta przyjemność. Momentalnie wczuł się w mój dziki styl przy „Narodowym Kalendarium Prawdziwego Polaka”. Zwracał mi uwagę tam gdzie niejasno sprecyzowałam swoje myśli, podkręcał dowcip, proponował co można dodać, a z czego warto zrezygnować. Praca nad moją książką była błyskawiczna. Szybko się dogadaliśmy, nie było żadnych fochów, niedomówień ani mordobicia 😉 Taki redaktor to skarb! Zna się na tym co robi, do pracy podchodzi poważnie, ale nie sztywno. No i lubi sałatkę jarzynową!

Niewyparzona Pudernica


Pracowałem z kilkoma redaktorami, ale to właśnie Dawid rozumie mnie jak nikt. Początkowo miałem wrażenie, że celowo nie rozumie co czyta, ale potem zdałem sobie sprawę, że to jest właśnie odpowiednia rola redaktora – udawać najgłupszego możliwego czytelnika. Ci, którzy mają problem z przyjmowaniem krytyki, czasem mogą mieć wrażenie, że Dawid się ich czepia, jednak ja uważam, że to bardzo dobrze. Ten redaktor wczuwa się zarówno w dzieło autora, jak i bohaterów. Stara się uwypuklić duszę i artystyczny zmysł autora, ingerować w jakość tekstu, nie jego treść. Osobiście polecam, na pewno będę korzystał częściej.
Jędrzej Bargłowski / feranos

Dawida poznałem przy okazji zgłoszenia swojego opowiadania do antologii prowadzonych przez niego „Fantazmatów”. Nowela, która zyskała przychylność samego redaktora naczelnego zainspirowała mnie do stworzenia całego cyklu opowiadań. Ich redaktorem nie mógł być nikt inny, jak właśnie Dawid. Jego pracę nad tekstem charakteryzuje ogromna szczegółowość, dokładność, w zasadzie analizuje on każdą jego mikrocząstkę. Warto też dodać, że Dawid działa zgodnie z uświęconą przez tradycję zasadą „kocham Was, więc od Was wymagam”. Komunikacja jest płynna, sympatyczna, ale też bardzo rzeczowa, Dawid nie stara się wytwarzać cukierkowego obrazu rzeczywistości, lecz wprost mówi, co sądzi o tekście. Ale tego właśnie należy wymagać od prawdziwego Redaktora.

Łukasz Kucharczyk – adiunkt Katedry Polskiej Literatury Współczesnej i Krytyki Literackiej Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa.

 

Powierzyłam redakcję swojej książki redaktorowi Dawidowi Wiktorskiemu. Posiada on odpowiednie kompetencje oraz wiedzę, aby profesjonalnie i precyzyjnie redagować książkę. Przede wszystkim stawia on na jakość oraz rzetelność swojej pracy. Kontakt z redaktorem był przez cały czas trwania pracy nad książką. Zarówno pomysły, jak i uwagi, które przekazywał, zawsze były konsultowane. Ewentualne zmiany w fabule książki były tematem dyskusji i rozważań. Redaktor nie zostawił mnie – autorki – bez wsparcia czy pomocy. Zdecydowanie polecam wybranie Dawida Wiktorskiego na redaktora, który miałby zająć się Twoją książką.

Oliwia Łukowska